2020. október 27., kedd

Hirtelen Mátra - Bacus

Csodálatos napra ébredtem, kis családom rokon látogatáson, ezért kicsit megkésve, lustán készülődtem munkába. Normál esetben ilyenkor már rég túl vagyok pár munka telefonon, de ma... talán senki nem dolgozott.

Ránéztem a fórumunkra, ahol Lecsó bejegyzése fogadott: "Valaki, most, Mátra?"

Annyira ledöbbentett, hogy kedden, munkanapon, ki az aki csak úgy el tud lógni a munkából? De, végem volt, egyszerűen nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nem dolgozni, hanem motorozni kellene mennem. Elindultam, de mikor kiléptem az utcára, tudtam, hogy nagyon megbánnám, ha most nem hívnám fel Lecsó barátom.

1 órán belül már úton voltunk az M3-ason, majd északnak kanyarodtunk Hatvannál, onnan pár pillanat és már Pásztón voltunk.

Lecsó mester gombászni készül :)


Valami ilyesmi utat jártunk be:



Megnéztük azt a kanyart, ahol 2018-ban Zozohoho elcsúszott. Most is tele volt felhordott kaviccsal, illetve nedves falevelekkel. Ezt nem akarják rendbe tartani.

Egy új szakaszt is bejártunk, ahol még a Mátrát igen jól ismerő Lecsó sem járt soha. Gyönyörű őszi színekben pompázott az erdő, rengetegen gombásztak, az egyébként rövid szakaszokban nehezebben járható - de végig aszfaltos - szakaszok ellenére nagyon kár lett volna ezt kihagyni.

A gombászó hölgy elmúlt 82 éves, napi 14 km-t gyalogol !


Aki ügyes, gombára lel. Ezek mind jók, de sokkal könnyebb rosszat találni.

Gomba fotózás, így leszedve könnyű vargányát fényképezni.. :)

Parádsasváron megálltunk egy kávéra, amiből lett egy májgombóc leves, palacsinta is. Majd a hirtelen elkezdődő sötétedés miatt haza fele vettük az irányt, Gyöngyös után a régi 3-as úton mentünk Hatvanig, ahol a Pest megyei matricával már felmehettünk az M3-ra.





Külön élmény volt, hogy az interphone kommunikációk remekül működtek, szinte sosem szakadt meg a kapcsolat még a kanyargós utakon sem, ahol pedig volt, hogy nem volt szabad rálátás kettőnk között egy egy feltorlódott autó csoport utolérésekor, előzésekor.


Az összes kép itt megtekinthető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése